asyan.org
добавить свой файл
1 2 ... 4 5

http://antibotan.com/ - Всеукраїнський студентський архів

Тема роботи: ознайомлення з компілятором Visual Studio 6.0. Проста консольна програма з використанням типових засобів “C”. Оператори циклу.
Мета роботи: ознайомитись з компілятором Visual Studio 6.0. Створити, та відлагодити просту консольну програму з використанням оператори циклу.
Теоретична частина:
ЗапускVisual C++

Запуск оболонки Visual++ не складе для вас праці. На мал. 2.1 представлене початкове вікно з довільно обираною порадою дня, що відкривається при цьому.

^ Доступ до контекстної довідки

Доступ до довідкової системи Visual++ полегшений завдяки тому, що вся інформація надається в інтерактивному режимі. Щоб одержати довідку, досить навести покажчик на інструмент, що цікавить вас, і нажати клавішу [F1].


Рис 2.1.

Слід зазначити, що використання контекстної довідки не обмежується елементами інтерфейсу. Якщо ви наведете покажчик на елемент програмного коду C/C++ і натиснете [F1], то одержите довідку про синтаксис обраної вами конструкції.

^ Виклик команд меню

Перш ніж перейти до опису окремих команд і опцій, зупинимось на деяких моментах, загальних для всіх меню. Згадаємо, наприклад, про те, що існує два способи вибору команд із меню. Більше розповсюджений з них полягає в тому, що ви встановлюєте покажчик миші й клацаєте на потрібних командах меню лівою кнопкою миші. Другий спосіб полягає у використанні клавіш швидкого виклику, які виділяються підкресленням у назвах команд. Так, меню File можна розкрити, нажавши одночасно [Alt+F].

Існує ще один спосіб виклику окремих команд у будь-який момент часу, а саме за допомогою попередньо заданих "гарячих" клавіш. Якщо для команди визначене сполучення клавіш, то це сполучення буде зазначено в меню праворуч від відповідного пункту. Наприклад, у меню File є команда New..., яку можна викликати, просто нажавши [Ctrl+N].
Команда меню, показана сірими кольорами, є в цей момент недоступною - імовірно, відсутні деякі умови, необхідні для її виконання. Наприклад, команда Slave з меню File буде недоступною, якщо в редактор нічого не завантажене. Програма "розуміє", що в цей момент зберігати просто нема чого, і нагадує вам про цьому, відключивши команду збереження.

Багато команд меню представлені також кнопками на панелях інструментів і можуть бути викликані простим щигликом миші. Панелі інструментів звичайно розміщаються у вікні програми безпосередньо під рядком меню.

^ Переміщувані панелі інструментів

Будь-які панелі інструментів Visual++ можна зробити закріпленими або плаваючими. Закріплені панелі інструментів фіксуються уздовж одного із чотирьох країв вікна програми. Змінити розмір такої панелі ви не можете.

Плаваюча панель інструментів має власний рядок заголовка й може перебувати в будь-якому місці. Плаваючі панелі завжди розташовуються поверх інших компонентів вікна програми. Ви можете вільно змінювати як розмір, так і місце розташування плаваючих панелей інструментів.

  • Щоб перетворити закріплену панель інструментів у плаваючу, вам необхідно виконати такі дії:

  • клацнути лівою кнопкою миші на вільному просторі панелі інструментів;

  • утримуючи кнопку миші натиснутої, перетягнути панель інструментів у необхідне місце.

А щоб закріпити плаваючу панель - такі:

  • клацнути лівою кнопкою миші на рядку заголовка або вільному просторі панелі інструментів;

  • утримуючи кнопку миші натиснутої, перетягнути панель інструментів до одному із чотирьох країв вікна програми.

При необхідності розмістити плаваючу панель інструментів поверх закріпленої ви повинні:

  • клацнути лівою кнопкою миші на рядку заголовка або вільному просторі панелі інструментів;

  • утримуючи кнопку миші, нажати клавішу [Ctrl] і перетягнути панель інструментів у потрібне місце.



Меню File

В Visual++ у меню File зібраний стандартний для багатьох додатків Windows набір команд, призначених для маніпулювання файлами (мал. 2.2).


Рис. 2.2.
New...

По команді New... відкривається вікно для вибору типу створюваного файлу, проекту або робочого простору. Саме із цієї команди звичайно починається робота над новим додатком. Visual++ автоматично привласнює назву й номер кожному створюваному файлу (але не проекту), якщо тільки ви не зробили цього самостійно. Нумерація файлів починається з 1. Таким чином, перший файл завжди буде мати ім'я xxxl, другий — ххх2 і т.д. Тут ххх позначає стандартне ім'я, що міняється залежно від типу створюваного файлу (програмний файл, файл заголовків, значок, покажчик миші й т.п.).

Якщо ви створите шість файлів з іменами від xxx1 до ххх6, а потім закриєте файл xxx1, то при наступному виборі команди New... програма не відновить відсутню назву (у цьому випадку ххх2), але автоматично привласнить файлу наступний порядковий номер після найбільшого номера файлу, відкритого на даний момент. Тобто в нашому випадку новому файлу буде привласнене ім'я xxx1.

Open...

На відміну від команди New..., призначеної для створення нового файлу, команда Open... відкриває діалогове вікно, за допомогою якого ви можете вибрати кожної раніше збережений файл. Вікно OpenFile має стандартний вигляд для всіх додатків Windows. У випадку спроби відкрити вже відкритий файл буде поданий звуковий сигнал і показано попереджуюче повідомлення.

Друга ліворуч кнопка на стандартній панелі інструментів є альтернативою команді Open....
^ Close

Команда Close призначена для закриття раніше відкритого файлу. Якщо у вас у даний момент відкрито кілька файлів, дана команда закриє активне, тобто поточне вікно. Якщо ви помилково спробуєте закрити незбережений файл, програма попередить про те, що ви ризикуєте втратити інформацію, і запропонує зберегти її прямо зараз.

Save

Команда Save зберыгаэ вміст поточного вікна у відповідному файлі. По рядку заголовка вікна можна визначити, чи відповідає активному вікну який-небудь файл на жорсткому диску. Якщо ви відкрили нове вікно й ще не зберігали його, то в рядку заголовка буде показане стандартне ім'я виду xxxl. При спробі зберегти інформацію з вікна, якому не відповідає жоден файл, автоматично буде відкрите діалогове вікно SaveAs.

Для збереження файлу можна також використати розташовану на панелі інструментів кнопку Save (третя ліворуч). Якщо файл був відкритий у режимі тільки для читання, то команда Save буде недоступною.

SaveAs...

Команда SaveAs... дозволяє зберегти вміст вікна у файлі під новим ім'ям. Припустимо, ви тільки що закінчили роботу над проектом і, маючи цілком працездатну програму, хочете спробувати внести деякі зміни. З метою безпеки поточну версію програми потрібно зберегти. Для цього ви вибираєте команду SaveAs і зберігаєте проект під новим ім'ям, після чого можете спокійно експериментувати з дублікатом. Якщо експерименти приведуть до ушкодження програми, ви завжди зможете повернутися до вихідної версії.

SaveAll

Якщо вам ніколи раніше не доводилося займатися програмуванням на C/C++ в Windows95,98 або NT, то спочатку ви будете приголомшені достатком файлів, залучених у проект. Незручність команди Save полягає в тому, що вона зберігає вміст тільки одного, що в текучому. За допомогою команди SaveAll можна зберегти всі відкриті на даний момент файли. Якщо вміст якихось вікон раніше не зберігалося у файлах, то для них автоматично буде відкриватися вікно SaveAs, де ви зможете вводити імена нових файлів.

PageSetup...

Дану команду звичайно використають перед виводом файлу на друк.



Команди форматування, які можна використати при настроюванні колонтитулів, перераховані в табл. 2.1.

Таблиця 2.1. Команди форматування використовувані в діалоговому вікні Page Setup

Команда форматування

Призначення



Центрування тексту

&d

Додавання поточної системної дати

&f

Додавання імені файлу

&1

Вирівнювання тексту по лівому краї



Нумерація сторінок



Вирівнювання тексту по правому краї

&t

Додавання поточного системного часу



следующая страница >>