asyan.org
добавить свой файл
1
Анкета для молодих авторів та журналістів

Привіт, юний авторе !

Я пропоную тобі взяти участь у науковому дослідженні, присвяченому питанням дитячого авторства та роботи редакторів з авторами-дітьми. Це не відбере в тебе багато часу, але допоможе покращити ставлення до молодих авторів у газетах, журналах і навіть великих видавництвах. Справа в тому, що часто редактори не вміють працювати з юними авторами, а інколи навіть не знають, що дитина може написати цікавий повноцінний твір. Я сама була колись молодим автором і журналістом, потім працювала редактором дитячої газети, тож знаю ситуацію «з середини» і дуже хочу її змінити.

Якщо ти вирішиш допомогти мені, дай, будь ласка, відповідь на питання з анкети. Пиши все, що думаєш, адже чим більше інформації я отримаю, тим об’єктивнішою буде моя робота. Якщо питання стосується якоїсь ситуації, в якій ти не опинявся – уяви собі, будь ласка, своє ставлення і свою реакцію. Я не прошу вказувати персональні дані, тому заповнення анкети цілком безпечне для тебе. Щоб віддячити за витрачений тобою час, я обіцяю тобі відповісти на будь-які питання щодо української мови, дитячого авторства, редакторської освіти та навчання в НТУУ «КПІ». Відповіді на анкету (до 20 лютого 2013 року) і питання (будь-коли!) направляй за адресою okbilyk@gmail.com

Щиро дякую!

Оксана Віщук, аспірантка Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут»

  1. Ім’я, вік, клас навчання, місто проживання



  1. З якого віку ти почав/почала цікавитися журналістикою або літературною творчістю?



  1. Скільки журналістських матеріалів ти вже написав/написала?



  1. Скільки літературних творів (окрім віршів) ти вже написав/написала?



  1. Чи відвідуєш ти гурток/центр журналістики або літературні об’єднання? Які?



  1. На яку тематику ти любиш писати (вкажи 3-4 теми)?



  1. Чи маєш ти опубліковані роботи (в газетах, журналах, збірниках, інших виданнях)? Вкажи, будь ласка, назви цих видань та їхній статус – дорослі чи дитячі.



  1. Чи хотілося б тобі мати опубліковані роботи в дорослих виданнях? Навіщо (гонорар/визнання/ інша причина)?



  1. Чи ти маєш досвід роботи з дорослими редакторами? Якщо так, вкажи, що тобі сподобалось, і, найголовніше, що не сподобалось в роботі з ним.



  1. В чому, на твою думку, полягає завдання редактора?



  1. Як ти сприймаєш втручання редактора у свій текст? Що для тебе «надмірне втручання»?



  1. Чи потрібна тобі допомога інших при створенні текстів (у виборі теми, в інформації про джерела, у виправленні помилок тощо)? Які труднощі у тебе виникають в процесі написання?



  1. З ким тобі буде комфортніше обговорювати свою творчість: з батьками, з друзями, з

учителями чи з професійним редактором? Чому?


  1. З якими дорослими тобі приємніше спілкуватися і до кого ти більше прислухаєшся:

а) до близько знайомих дорослих (батьки, родичі, вчителі),

б) до менш знайомих людей (редактор в газеті, керівник гуртка, запрошений фахівець).

  1. Яка модель поведінки дорослих тобі більше подобається:

а) авторитарна/зверхня (розмови мають повчальний характер, тобі вказують на недостатність твоїх знань, наголошують на помилках, до тебе не дослухаються). Плюси: тобі не треба приймати рішень. Мінуси: ти не є рівноправним учасником ситуації.

б) рівноправна (до тебе звертаються, як до рівного, прислухаються до твоєї думки, але за необхідності наполягають на своєму рішенні). Плюси: твою позицію поважають і враховують, ти є повноцінним учасником ситуації. Мінуси: тобі самому доводиться приймати рішення й дослухатися до критики.

в) запобіглива (дорослий робить все, аби тебе не образити, не наполягає на своєму, останнє слово – за тобою ). Плюси: ти сам контролюєш ситуацію. Мінуси: ти все робиш сам, тобі не допомагають у прийнятті рішень.

  1. Яку з вказаних у п. 15 моделей поведінки частіше застосовують:

а) близькі дорослі
б) інші дорослі.

  1. Що тебе найбільше дратує при спілкуванні з дорослими?



  1. Уяви, що твій твір (художній або журналістський) хочуть опублікувати у дорослому виданні або у видавництві. Тобі доведеться працювати з редактором, щоб виправити всі помилки та неточності. Якою ти бачиш ідеальну співпрацю з дорослим редактором? (пиши про все – поведінку редактора, його робоче місце, його ставлення до тебе, чи цікаво тобі буде поговорити з ним на теми, не пов’язані з вашою роботою тощо).



  1. З ким тобі буде легше працювати в шкільній газеті – з дорослим редактором чи з редактором-однолітком чи трохи старшим за тебе? Чому?



  1. Чи хотів/хотіла б ти мати редактора-наставника - дорослого, який допомагає тобі не лише в роботі над текстом, а й спілкується з тобою на будь-які інші теми, який не повчає тебе, а інформує і пояснює, допомагає розвивати твої таланти і стати в майбутньому професіоналом своєї справи?



  1. З ким ти обговорюєш вибір своєї майбутньої професії? Чия думка для тебе найбільш важлива?



  1. Яка мотивація для тебе найважливіша? Гроші/визнання з боку близьких/визнання з боку друзів та однокласників/ свій варіант?