asyan.org
добавить свой файл
1
Тема уроку: Робота зі звуком у середовищі Flash

Мета:
Обладнання, матеріали, наочність:
Структура уроку

  1. Організаційна частина

  2. Актуалізація опорних знань та умінь учнів

  3. Повідомлення теми і мети уроку

  4. Вивчення нового матеріалу

        1. Історія виникнення.

        2. Кодування і зберігання звукових даних.

        3. WAV.

        4. MP3.

        5. Формати звуку не підтримувані Flash.

        6. WMA.

        7. RealMedia.

        8. MIDI.

        9. Імпорт звуку.

        10. Використання звуку в фільмі.

        11. Правка звуку засобами Flash.

  5. Закріплення нових знань

  6. Домашнє завдання

Хід уроку:
І. Організаційна частина:

Привітання з учнями, перевірка присутніх
ІІ. Актуалізація опорних знань та умінь учнів
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку:
IV. Вивчення нового матеріалу:

  1. Історія виникнення.

Колись кіно було "великим німим". Люди приходили в кінотеатри, щоб дивитися на крихітному екрані чорно-білі сіпається картинки під музику розбовтаною піаніно. Все це було в новинку, як і перші фанерні літаки, і перші телефони, в які потрібно було кричати на все горло, як і чотири паралельні лінії, показані на екрані першого телевізора. Все це було дивом, недоступним розумінню широких мас, а тому - подвійно привабливим.

Зараз кіно перестало бути дивом, також як повітряні сполучення, телефонія та телебачення. Чудо перетворилося на бізнес, а що може бути прозаїчніше. Люди розмовляють по мобільниках, літають на літаках, дивляться будинку телевізори, а кіно та що про нього говорити - кінотеатри практично вмирають. Ніхто не хоче ходити в кіно: його замінило домашнє відео, VideoCD, DVD і DivX. (Кажуть, у столицях ситуація трохи краща, ніж у провінції, але хто його знає.) Настане день, коли диво помре остаточно, поступившись місцем чому?

Єдине, що ніколи не помре, - це магія кіноплівки. Магія чорно-білих стрибаючих осіб тих, кого давно з нами немає ...

Колись комп'ютери були великими і повільними, а переробляти вміли тільки одні перфокарти або перфострічки в інші такі ж перфокарти або перфострічки. Ніхто і в думках не міг допустити, що через кілька десятків років їх далекі нащадки стануть іграшками для пересичених обивателів і їх діточок.

Як же - така велика і складна техніка фінансувалася військовими, черга була розписана на тижні вперед, які ще іграшки?!!
Але минули роки, і комп'ютери дійсно стали іграшками. У самому справі, якщо в будинку є комп'ютер, то обов'язково знайдуться і CD з іграшками і фільмами (якщо, звичайно, комп'ютер досить потужний, а власник - не закінчений трудоголік). Більш того, найчастіше цей комп'ютер використовується тільки для ігор і перегляду фільмів. Звичайно, власник намагається зайнятися чимось корисним на своєму "залізному друге", але ці бажання так і не втілюються в дійсність.

Колись Інтернет був суцільно текстовим, розбавленим рідкісними вкрапленнями кострубатих малюнків. У ті часи Всесвітньої Мережею користувалися, в основному, тільки вчені, військові та державні чиновники, а що хіба потрібні цим сухарів дизайнерські вишукування? Першим інтернетчикам цілком вистачало текстової інформації і файлів, ніхто з них і в страшному сні не міг передбачити, для чого буде використовуватися Мережу через десять років. Як же можна під час роботи качати музику або дивитися інтерактивне відео, коли треба ж, йолки-палки, працювати - за роботу скарбниця гроші платить, а не за музику і відео!

Тепер так що розповідати про це - самі зайдіть в Мережу або хоча б згадайте, навіщо ви заходили туди останній раз! Навіть якщо у вас і було в думках знайти щось дійсно для справи, ви точно не забували і про розваги. А які розваги зараз найбільш доступні пересічному користувачеві Мережі? Звичайно, музика. (На жаль, відео можуть дивитися тільки володарі достатньо швидких каналів, яких поки що небагато. Але з часом переваги більшості можуть змінитися.)

Історія повторюється. І кіно, і комп'ютери, і Інтернет з "великих німих" перетворилися на "великих базік".

  1. Кодування і зберігання звукових даних

Для кодування звуку і запису його до файлу застосовуються три різних способи. Всі ці способи ми зараз коротко розглянемо.

Перший спосіб - кодування і запис у файл власне звуку. У цьому випадку до комп'ютера підключається мікрофон або інше джерело звуку, і сигнал з нього за допомогою спеціальних програм записується у файл. Такий спосіб запису звуку застосовується у переважній більшості випадків. Наприклад, популярні формати WAV, MP3, VQF, WMA - все це формати зберігання звукових даних.

Перевагою такого підходу до зберігання звуку є точне його відтворення на будь-якому пристрої. Наприклад, ви можете переписати з формат МРЗ улюблені касети, і ваша запис буде нормально програна на будь-якому комп'ютері або носимом МРЗ-програвачі, хоча, звичайно, з різною якістю.

Також достоїнствами є можливість запису будь-яких звуків (голосу, природних і штучних шумів, будь-яких музичних інструментів) і легкість обробки (придушення шумів, нормалізації та ін.) Недолік, мабуть, один: великий обсяг получающегося в результаті запису звуку масиву даних.
Щоб зменшити масив звукових даних, застосовують різні алгоритми стиснення. Це може бути стиск як без втрат, так і з втратами. Як правило, без втрат стискають звук, призначений для подальшої обробки, а з втратами - призначений для розповсюдження (наприклад, відомий формат МРЗ). Іноді звук не стискають взагалі.

Кодування та запис звуку - найпоширеніший спосіб зберігання звукових даних. Зокрема, він використовується для розповсюдження музики на компакт-дисках і у файлах. На компакт-дисках записується незжатий звук, для поширення в файлах застосовуються різні алгоритми стиснення. Також цей спосіб запису звуку служить для створення звукового супроводу до відеокліпів.

Другий спосіб - зберігання в файлах тільки команд для відтворення звуку. При програванні таких файлів ці команди читаються і виконуються або спеціальною програмою-програвачем, або відповідним чином оснащеної звуковою картою комп'ютера. Для створення таких файлів використовуються спеціальні програми або музичні синтезатори, знову ж таки в сукупності зі спеціальними програмами.

Для відтворення власне звуку програвачі файлів і звукові карти мають приклади звучання реальних інструментів або різних реальних або синтезованих звуків, звані інструментами або семплами. Для зручності завантаження та управління інструменти об'єднуються в банки інструментів. Деякі дуже старі програми і звукові карти застосовують для виведення звуку метод частотного синтезу, але якість такого звуку дуже погане.

Перевагою другого способу є компактність виходять файлів. Справді, щоб записати пару байт, що становлять команду, багато місця не потрібно. Недоліки: неможливість запису будь-яких звуків (тільки тих, для яких у використовуваному банку інструментів є відповідні семпли) і залежність відтвореного звуку від використовуваної програми, звукової карти і банку інструментів.

Другий спосіб використовується практично для тих же цілей, що і перший. З його допомогою можна записувати і поширювати музику, зберігати репетиційні записи (вони займають небагато місця), поміщати музичний супровід у різні програми і на Web-сайти. Найпоширеніші формати запису звуку другим способом: MIDI і WАV.

Третій спосіб - невелика модифікація другого. А саме: у файлі зберігаються не тільки команди для відтворення звуку, але і використовувані для цього семпли. Фактично кожен такий файл містить в собі свій власний банк інструментів. Такий формат запису даних часто називають гібридним.

Третій спосіб поєднує достоїнства і недоліки першого і другого способів. Файли, створені третім способом, адекватно відтворюються на будь-якому обладнанні і будь-якою програмою, вони мають розмір, менший ніж файли, створені першим способом, але більший, ніж файли звукових команд.

Як не дивно, але третій спосіб запису звуку не здобув особливої ​​популярності. На даний момент його використовують тільки особливі "малобюджетні" програми створення музики, звані трекерами. Файли, що створюються за допомогою трекерів, називаються трекерної модулями. Існує ціла підпільна трекерної субкультура, яка живе своїм особливим життям, але майже не відома "в миру". Часто, кажучи про формати запису звуки і програмах для створення музики, трекери навіть не згадують.
3. WAV

Формат WAV (від англійського wave - хвиля) був створений фірмою Microsoft як стандартного формату зберігання звукових даних в операційній системі Windows. До теперішнього часу отримав широке розповсюдження для запису звуку, призначеного для подальшої обробки, для зберігання семплів, приміщення звукових даних в різні програми, на Web-сайти тощо Підтримується абсолютно всіма програмами запису і обробки звуку, за винятком самих спеціалізованих.

Файл формату WAV має "говорить" розширення wav. Звукові дані можуть бути стиснуті з використанням будь-якого алгоритму, для якого в системі встановлений кодек, в тому числі, популярним алгоритмом MPEG 1 рівень 3, або взагалі не стиснуті.

Судячи з усього, формат WAV буде застосовуватися і надалі. Поки що жодних причин відмовлятися від нього немає. І все ж, для поширення музики він застосовується дуже рідко.

  1. МРЗ

Формат МРЗ був створений для розповсюдження музичних файлів, стислих за алгоритмом MPEG 1 рівень 3. В даний час, схоже, став найпопулярнішим форматом звукових файлів в Інтернеті. Підтримується абсолютно всіма профамма запису і обробки звуку, за винятком деяких вузькоспеціалізованих.

Файл цього формату має "говорить" розширення трз. Звукові дані завжди стискаються за допомогою алгоритму MPEG 1 рівень 3. інші алгоритми не допускаються. Файл МРЗ також може зберігати додаткові дані, називаються тегами. Зокрема, за допомогою тегів зберігаються ім'я виконавця, назву композиції, назва альбому, рік запису альбому і жанр музики.

Цьому формату, схоже, пророкують довге життя. Незважаючи на те, що багато фірм-розповсюджувачі музичної продукції налаштовані проти нього, МРЗ повністю завоював Інтернет і здавати завойовані позиції не збирається.

Більше того, цей формат не збирається поступатися і більше нових форматів запису звуку (VQF, OGG Vorbis, MS WMA і ін), хоча більш нові розробки забезпечують кращу якість звуку при значно меншому розмірі файлу.

  1. Формати звуку, не підтримувані Flash

Крім звукових форматів, підтримуваних Flash, ми також розглянемо формати, які їм не підтримуються. Це стане в нагоді вам в подальшій роботі: зустрівши файл, записаний в одному з таких форматів, ви будете знати, що з ним робити. А саме, перекодувати його в один з підтримуваних форматів, використавши спеціальне програмне забезпечення.
6. WMA

Розроблений фірмою Microsoft в самому кінці 90-х років як частину ініціативи Windows Media (створення набору апаратних і програмних засобів, спрямованих на поліпшення мультимедійних можливостей сучасних Windows-сумісних комп'ютерів). Сама назва цього формату переводиться як Windows Media - Audio. Спочатку формат WMA призначений для поступової зміни форматів WAV і, в ідеалі, МРЗ, в порівнянні з обома цими форматами WMA забезпечує кращу якість звуку і менший розмір файлу.

Аудіофайли, збережені в цьому форматі, мають розширення wma. Існує також особливий різновид п "формату - WMV (Windows Media Video), призначена для зберігання відео, такі файли мають розширення v, ir. або asf.

У порівнянні з WAV і МРЗ формат WMA має різні додаткові можливості, зокрема, засоби захисту від несанкціонованого копіювання.
В даний час цей формат стрімко набирає популярність. Але серйозно похитнути позиції формату МРЗ йому поки не вдається. Хоча в майбутньому, завдяки підтримці найбільших фірм-розповсюджувачів музики, він цілком може витіснити МРЗ.

  1. RealMedia

Розроблений фірмою RealNetwork в середині 90-х для поширення звукової інформації через Інтернет. Також часто зустрічається назва RealAudio. Піддавався неодноразовим удосконаленням. В даний час останньою версією є 8.0.

Файл формату RealMedia має розширення га. (Існує також різновид цього формату для зберігання відео, файли, записані в цьому форматі, мають розширення.:. Та smil.) Для стиснення даних використовується однойменний алгоритм. Ступінь стиснення дуже велика, і досягається при стисканні якість звуку також досить високо.

В даний час утримує досить велику частку ринку "мережевого аудіо" і втрачати її не збирається. В основному, застосовується для розповсюдження музики і трансляції так званого "інтернет-радіо".
8. MIDI

Власне, це не тільки і не стільки формат музичних файлів, скільки стандарт обміну інформацією між різним музичним обладнанням і програмним забезпеченням. Був розроблений на початку 80-х років, коли набули поширення цифрові музичні синтезатори, у вигляді стандарту General MIDI. Використовується до цих пір, поряд з різними "розширеними" форматами (MIDI XG та ін.)

Файл цього формату має розширення mid, midi або nni. Він містить набір команд відтворення звуку для програмного або апаратного програвача MIDI (тобто, має місце другий спосіб запису звукових файлів). Через це MIDI-файли мають дуже маленький розмір.

В даний час утримує відносно невелику нішу - поширення музики по Мережі і створення фонового музичного супроводу для Web-сайтів.

  1. Імпорт звуку

Для того щоб імпортувати в документ Flash звуковий файл, виберіть пункт Import в меню File або натисніть комбінацію клавіш + . Ви також можете вибрати пункт Import to Library в меню l'ik> У будь-якому випадку, на екрані з'явиться стандартне діалогове вікно відкриття файлу Windows. Знайдіть потрібний файл і натисніть кнопку відкриття файлу цього діалогового вікна. Після досить тривалого процесу імпорту, протягом якого Flash виведе на екран індикатор прогресу, файл буде імпортовано.

Імпортовані звукові файли поміщаються в бібліотеку у вигляді зразків-звуків. Таким чином, ви можете створювати скільки завгодно примірників цього звуку, і розмір файлу Flash при цьому не збільшиться.
Замість того щоб шукати потрібні звукові файли або створювати їх самим, ви можете скористатися бібліотекою загального використання Sounds, що поставляється з Flash. Просто виберіть пункт Sounds в підменю Common Libraries меню Window - і в який з'явився на екрані вікні бібліотеки ви знайдете достатню кількість звукових зразків для своїх перших фільмів.

  1. Використання звуку в фільмі

Імпортований звук використовується у фільмі точно так само, як і будь-які інші зразки, що містяться в бібліотеці. Ви створюєте для звуку окремий шар, ставите в нього примірник потрібного зразка-звуку, створюєте потрібної довжини послідовність кадрів - і все! Можливо також, ви захочете поставити для окремих кадрів цієї послідовності якісь ефекти: запустити програвання звуку з цього кадру або, навпаки, зупинити його.

Створення нового шару ми описувати не будемо - про це досить детально було сказано в розділі 15. Бажано, щоб у робочому шарі не було жодної графіки. Ви, звичайно, можете помістити кілька примірників звуку в один шар, але це не рекомендується. Буде краще, якщо ви помістіть кожен звук у своєму шарі: тоді у вас буде більше можливостей з управління використовуваними у фільмі звуками.

Помістіть в шар екземпляр зразка-звуку. Створіть послідовність кадрів потрібної довжини. Для цього виділіть порожнє місце на часовій шкалі, де повинна закінчуватися ваша послідовність кадрів, і виберіть пункт Frame в меню Insert, пункт Insert Frame в контекстному меню виділеного вільного місця або просто натисніть клавішу .

  1. Правка звуку засобами Flash

Вище ми згадали, що, вибравши в списку Effect пункт Custom, ви можете задати деякі параметри звуку, зокрема те, як будуть змінюватися його гучність і панорамування під час програвання. Ви також можете зробити це, натиснувши кнопку Edit, розташовану правіше списку Effect.

А власне правка звуку виконується в діалоговому вікні Edit Envelope, яке з'явиться на екрані після будь-якого з цих дій.

Редагування виконується за допомогою двох великих графіків, розташованих відповідно у верхній і нижній частинах цього діалогового вікна. Верхній графік дозволяє задати зміна гучності, а нижній "відповідає" за панорамування. Крім того, в лівому і правому нижньому кутах цього вікна знаходяться набори невеликих кнопок, які дуже допоможуть вам у роботі.
V. Закріплення нового матеріалу.

1. Які є способи кодування звуку і запису?

2. Що таке WAV?

3. Які форми звуку не підтримуванні Flash?

4. Для чого призначений формат WMA?

5. Для чого застосовується формат RealMedia?

6. Які розширення має формат MIDI?

7. За допомогою чого виконується редагування?