asyan.org
добавить свой файл
1
ЛАБОРАТОРНА РОБОТА №5
Дослідження властивостей комірок на зображеннях.

Частина 1

Властивості комірок


  1. Відкрийте файл Sierra.Sierra234 з групи файлів Sierra. Це 24-бітне композитне зображення, тому вибору палітри воно не потребує. Це суміш первинних зображень червоного, зеленого та синього кольорів. Кожне первинне зображення було закодоване 8 – бітним типом даних (від 0 до 255), тому в суміші вийшло 24-бітне зображення (8 * 3) – повнокольорове зображення (16 млн. кольорів). Кожна комірка має колір f = m1E1+ m2E2+m3E3 , де m1, m2, m3 – ваги основних кольорів.

  2. Відкрийте Sierra.Sierra4 та Sierra.SierraNDVI, використайте сіру палітру для першого та палітру NDVI для другого. Кожне з цих двох зображень – це єдина смуга зображень, тобто містить інформацію щодо хвилі певної довжини. Тому такі зображення потребують вибору палітри.

Розгляньте значення пікселів та включіть властивості об’єктів (Feature Properties). Як Ви бачите, 24 – бітне зображення містить 3 числових значення для кожного піксела – рівні первинних зображень в масштабі від 0 до 255.

Sierra.Sierra4 супутникове зображення Landsat в 4 смузі – ближня ІЧ ділянка спектру (довжина хвилі від 0,8 до 1,1 мкм). В сірій палітрі комірки мають кольори від 0 – чорний до 255 – білий. А також це зображення є червоною смугою в композиті Sierra234.

Sierra.SierraNDVI містить в комірках значення від -0,30 до 0,72 індексу вегетації. В цьому випадку використовується система автовирахування, коли весь діапазон значень від -0,30 до 0,72 ділиться на 256 класів, та кожному класу надається відповідний колір.

Наприклад: всі комірки з значеннями від -0,300 до -0,296 мають колір 0;

Від -0,296 до -0,292 – колір 1 і т. д.

  1. У вікні Feature Properties натисніть View as Graph checkbox – показує графічне зображення значень пікселів між мін та макс в кожному знімку. Можна побачити також відносні значення, в цьому випадку всі графіки прив’язані до єдиного масштабу.


Зміна масштабу зв’язаних наборів шарів


  1. Закрийте властивості об’єктів та відкрийте всі 3 вікна так, щоб бачити їх одночасно. Зробіть активним Sierra.Sierra234. Спробуйте змінити масштаб, він змінюється лише для одного вікна, але оскільки ці файли є набором зв’язаних растрових шарів – можна масштабувати їх одночасно.

  2. Для цього натисніть кнопку Collection Linked Zoom. Тепер спробуйте збільшити зображення озера, воно збільшиться у всіх трьох вікнах.

Можна зробити висновок, що растрові набори схожі на векторні, які прив’язуються до об’єктів, тим, що в них застосовується точкова логіка, тобто прив’язка до піксела.
Закладки: Placemarks

Закрийте всі вікна та відкрийте декілька карт від векторного набору Masstowns. Спробуйте зв’язати масштаб.

Можна зберігати зображення в певному масштабі, тобто створювати закладки – Placemarks.

  1. Відшукайте на карті будь-яке місто, збільшить його. Зайдіть у властивості набору Map Properties та оберіть Placemarks. Надрукуйте назву міста та натисніть Ок. Далі змініть масштаб та додайте другу закладку.

Поверніться до оригінального зображення та натисніть кнопку на панелі інструментів Placemarks. Далі зі списку вибираєте потрібну назву та натискаєте Go To Placemarks. IDRISI дозволяє використати до 10 закладок.
РЕЗУЛЬТАТИ:


  1. Письмові відповіді:

    1. Що таке первинний колір?

  2. Зберегти набір шарів Masstowns з розширенням *.map. Набір має містити назву (Ваше прізвище, дату), легенду, масштаб та 2 закладки.


Склад карти (Map Composition).

Частина 2

Побудова складу карти


  1. Відкрити растр Westluse. Палітра Westluse.

  2. Додати вектор WestRoad та WestBorotxt, символьний файл відповідно WestRoad та WestBorotxt.


Зміна складу карти


  1. Map Properties містить засоби управління всіма компонентами карти.

  2. Додайте легенду до WestRoad, легенда до Westluse вже відкрита, оскільки ми відкрили цей шар першим.

  3. Щоб швидше попости у властивості певної компоненти карти необхідно правою кнопкою мишки клікнути по ній.

  4. Змініть назву карти на своє прізвище.

  5. Додайте графічне зображення Westboro.bmp.

  6. Додайте масштабну лінійку та змініть колір фона.

  7. Додайте стрілку на північ.

  8. Збережіть зображення з розширенням *.map



РЕЗУЛЬТАТИ:


    1. Файл з розширенням *.map.

    2. Файл з розширенням *.bmp.

    3. Письмові відповіді:

    1. Який розмір файлу *.bmp в байтах. (1КБ = 1024 байта).

    2. Скільки рядків та колонок ваше зображення містить.

    3. Як зіставити розмір в байтах з кількістю комірок.