asyan.org
добавить свой файл
1 2 ... 11 12


КОНСПЕКТ ЛЕКЦІЙ

Зміст

Лекція №1. 3

Вплив технологічних можливостей різних методів виготовлення деталей на їх конструкцію. 3

Особливості деталей, що отримані литвом. 3

Ливарні ухили або конусність. 3

Принцип тонкостінності 4

Принцип рівностінності 5

Гарячі вузли 6

ЛЕКЦІЯ №2 6

Особливості конструювання деталей що отримують різанням 7

Особливості конструювання деталей, що виготовляються холодною штамповкою. 8

Лекція №3 8

Класифікація видів термообробки по Бочвару 8

Особливості конструювання стальних деталей що підлягають загартуванню 11

Лекція №4. 12

Класифікація варіантів виготовлення друкованих плат(ДП). 12

Фотохімічний спосіб 13

^ ЛЕКЦІЯ №5 14

Лекція №6 16

Лекція №7 19

ЛЕКЦІЯ №8 21

Офсетний спосіб 21

Плоский друк 22

Спосіб сітчастого трафарету (шовкографія) 22

Лекція № 9 23

Хімічна та електрохімічна металізація. 23

Комбінований метод 24

Комбінований негативний метод 24

Лекція №10 25

Технологія виготовлення Б.Д.П. 25

^ ЛЕКЦІЯ №11 27

Метод відкритих контактних площадок 27

Метод попарного пресування 29

Лекція №12 29

Метод пошарового нарощування 30

Метод металізації наскрізних отворів 32

Лекція №13 32

БДП на гнучкій основі 33

ЛЕКЦІЯ №14 34

Керамічні ДП 34

Метод масової формовки БДП 35



^

Лекція №1.

Вплив технологічних можливостей різних методів виготовлення деталей на їх конструкцію.

Особливості деталей, що отримані литвом.



1. Розташування у ливарній формі.

Деталь на кресленні розташовується таким чином, як вона розташовується у ливарній оснастці

Ливарна форма складається з двох половинок розміщених площиною роз’єму.

Площина роз’єму для разових ливарних форм горизонтальна, для постійних ливарних форм має вертикальне розташування.

Проектуючи деталь конструктор повинен розташовувати основну частину внизу, а зверху накопичуються пори, забруднення.

Форма пориста, з кераміко подібних матеріалів(має низьку теплопровідність) – при литті в землю час кристалізації в таких формах повільний, відбувається седиментація ливарного сплаву.

При конструюванні ливарних деталей слід уникати підбурень.
Спочатку виймаємо 1, а потім інші частини.
^

Ливарні ухили або конусність.


При литті не можна отримати паралельні стінки деталі, які розташовані перпендикулярно до площини роз’єму форми (ПРФ)



Якщо кут не можна забезпечити в межах поля, то корегуємо креслення.
Беремо найближчий розмір з ряду номінальних

розмірів.


Для лиття:

  • в землю 5

  • в кокіль 3

  • по виплавлюваним моделям 1..2

  • під тиском (для зовнішніх розмірів 15’..30’; для внутрішніх, що формуються пуансоном 30’..60’)


^

Принцип тонкостінності


При конструюванні литих деталей необхідно прагнути min товщині стінок для даного методу лиття. Якщо ми беремо товсту стінку, то умови охолодження 1-го шару та ї-го різні (швидше буде охолоджуватися 1 і ступінь переохолодження більший)





при - крупно дисперсна (зерно велике)

при - дрібне зерно.

Якщо маємо чавунну деталь, товщина стіни якої 10 мм, і зруйнується при силі P1, а деталь товщиною 100 мм – зруйнується силою Р2=4Р1.





При =0 сплав не втече в цю стінку, тобто сили поверхнього натягу будуть перевищувати сили, які примушують затікати сплав. Такі товщини (S*) використовують для виходу газу.
^

Принцип рівностінності


При проектуванні деталей необхідно прагнути однакової товщини стінок, щоб умови охолодження були однакові.

Зменшення розміру більшого об’єму відбувається при умові, що тонка стінка вже захолола (можуть утворитися тріщини)

, де Р – тимчасове навантаження

(*), де - напруження концентратора напруг

Якщо відбувається умова (*),то матеріал зруйнується і конструкція розпадеться.

Приклад:

Коефіцієнт напруження може виникати, бо охолодження відбувається ззовні і в середині.

На принцип тонкостінності впливає два чинники:

  • кристалізація;

  • внутрішні напруження(внутрішні шари будуть стискають зовнішні шари), або зовнішні шари розтягують внутрішні при цьому виникають додаткові напруження.

Для ливарних металевих сплавів домінуючим чинником є кристалізація, бо теплопровідність блока для пластмас, де кристалізація відсутня домінують внутрішні напруження.

^

Гарячі вузли


При проектуванні литих виробів слід уникати гарячих вузлів






следующая страница >>