asyan.org
добавить свой файл
1




Використання методу колективних проектів у вивченні предмету «Технології» в старших класах за модулем «Технологія дизайну предметів інтер’єру»

Колективний проект в 11 класі змішаної форми навчання на тему «Використання монохромної вишивки у виготовленні виробів для прикрашання інтер’єру»




Рівне-2013





Управління освіти Рівненського міськвиконкому Методичний відділ Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №9 Рівненської міської ради



Виходячи з концепції предмета «Технологія», вивчення його основ повинне здійснювати формування технологічно освіченої особистості, підготовленої до життя й активної трудової діяльності в умовах сучасного високотехнологічного, інформаційного суспільства, життєво необхідних знань, умінь і навичок ведення домашнього господарства та сімейної економіки, основних компонентів інформаційної культури учнів, забезпечення умов для їх професійного самовизначення, вироблення в них навичок творчої діяльності, виховання культури праці, здійснення допрофесійної та професійної підготовки за їх бажанням і з урахуванням індивідуальних можливостей.

В 10-11 класах , де дівчатка працюють разом з хлопчиками важливо об’єднати їх у творчій роботі. Як саме ? Це питання постає перед вчителем, коли при вивченні предмету «Технологія», потрібно обирати модуль практичної діяльності. Цікавим є модуль «Технологія дизайну предметів інтер’єру», де хлопці та дівчата, в класах зі змішаною формою навчання, можуть реалізувати свої здібності та вміння, виконуючи колективні проекти. Ідей у вчителя, як правило, багато. Використання у практичній діяльності учнів при виконанні творчих проектів основ дизайну дає можливість формувати особистість, здатну до винахідництва та створення авторських розробок. Самим життям сформовані загальні вимоги до об’єкту дизайну:

  • Функціональність (призначення).

  • Корисність.

  • Надійність.

  • Краса.

Робота починається з вивчення теми та основного художньо-конструкторського завдання. Уся зібрана про об’єкти проектної діяльності інформація систематизується у вигляді банку ідей. На уроці при вивчені теми «Створення банку ідей» учні озвучують свої ідеї, вчитель систематизує у загальний колективний банк ідей та пропозицій. Колективний банк ідей дає змогу виявити талановиті пропозиції, які варті уваги і цікаві у виконанні для більшості учнів класу , які об’єднуються у пари або групи.

Колективний Банк Цікавих Ідей – це можливість висловитися кожному учню стосовно будь-якого питання, будь-якої напрямку. Саме робота над створенням банку ідей викликала в учнів бажання працювати у спільному тандемі на тему: «Використання монохромної вишивки у виготовленні виробів для прикрашання інтер’єру », де можуть реалізувати свої вміння і хлопці, і дівчата. Діяльність дівчат буде спрямована та технологію монохромної вишивки, а хлопці запропонували виготовляти рамки для оформлення вишитих робіт.

^ Анотація до проекту

Наше життя неможливо уявити без предметного оточення; з давніх-давен для нормального існування людина вимушена створювати корисні речі. Чим приваблива монохромна вишивка? По-перше, вона проста у виконанні і не займає багато часу. Монохромна вишивка особливо підходить початківцям, тому таким видом діяльності захопились дехто з хлопців. По-друге, монохромна вишивка дозволяє економити кошти. Для неї потрібна лише біла тканина і один вид ниток (максимум – два-три при використанні базового кольору). Також монохромна вишивка універсальна: вироби в цій техніці можуть стати відмінним подарунком і зможуть прикрасити навіть самий класичний і стриманий інтер’єр. Вироби, виконані в техніці монохромної вишивки, завжди стильні і витончені. Використовуючи нитки різної товщини, можна домогтися ефекту глибини малюнка. Незважаючи на гадану простоту, монохромна вишивка дозволяє створювати красиві і складні малюнки, візерунки та орнаменти, відтворити ефект мережива.

Пошукова робота показала, що існує маса різних видів вишивки. Наприклад, монохромна вишивка, яка зацікавила учнів,  дозволяє створити лаконічні, але дуже стильні вироби. Монохромна вишивка (чорна вишивка) – рідкісний і незаслужено забутий вид рукоділля, як і вишивка стрічками. Монохромна вишивка має багаторічну історію – археологи стверджують, що вона існувала вже в Давньому Єгипті. У 13 столітті чорна вишивка виконувалася на льоні подвійним рядком. Історики кажуть, що до Англії монохромну вишивку завезла з Іспанії дружина Генріха VIII Тюдора Катерина Арагонська, любила цей вид рукоділля. Чорна вишиванка сподобалася дочки Генріха, Єлизаветі I, і поширилася по всій Англії і навіть Європі.

Подвійна строчка отримала назву «шов Гольбейн» в честь художника Ханса Гольбейна мл. Він зображував на своїх портретах членів англійського королівського будинку. Комірці і манжети їх одягу прикрашала чорна монохромна вишивка. Зараз шов Гольбейн також використовується в монохромного вишивці поряд зі швами «назад голку» і «рахунковий хрест».

Чорна вишиванка була популярна і в країнах Близького Сходу завдяки пристрасті жителів східних країн до простих геометричних узорів. З винаходом стійких барвників для тканини почала поширюватися монохромна вишивка різними кольорами – наприклад, синіми і червоним, так як відпала необхідність використовувати виключно чорну нитку через її довговічності. Приміром, українські весільні рушники виконуються в техніці монохромної вишивки рахунковим хрестом з використанням червоних ниток.

Монохромна вишивка називається так, тому що малюнок виконується тільки одним базовим кольором. Звідси ще одна її назва - одноколірна.  Але не потрібно думати, що монохромна вишивка нудна й одноманітна. Обраний базовий колір розбивається на декілька відтінків. Для створення монохромного палітри вам потрібно вибрати базовий колір, а до нього в різних пропорціях додати білий або чорний. Оскільки білий і чорний кольори поєднуються з усіма іншими квітами, монохромна вишивка відрізняється гармонійної відтінкові гамою. Контурна вишивка – це монохромна вишивка, заснована виключно на поєднанні чорного і білого кольорів. Найчастіше вона проводиться чорними нитками по білій тканині. Контурна вишивка проста, але виразна. Контурна вишивка в стилі блекворк виконується стібком «назад голку» з використанням чорних ниток і білої тканини. Прості стежки накладають на тканину рядами. В результаті всередині контура утворюється симетричний рахунковий візерунок.

Популярність монохромної вишивки стрімко зросла за останній десяток років. Картини, створені за допомогою контурної та монохромної вишивки, на перший погляд здаються більш простими, ніж роботи, виконані в широкій колірній гамі. Особливість монохромної вишивки — це неповторний стиль і виразність. Подібна картина відмінно підходить для прикраси будь-якого приміщення і в якості подарунка.

У роботах властива деяка недомовленість, що робить їх ще більш оригінальними. Схеми цієї монохромної вишивки можна легко створювати самостійно, користуючись лише власною фантазією.



Спочатку периметр малюнку прошивають технікою «вперед голку», а лише потім повертаються назад. І все – шов готовий! Колір фону, доречі, може бути будь-яким – вишивка чудово виглядає на жовтому фоні. Але нитки повинні бути лише чорними. За допомогою техніки гольбейну можна вишивати узори, які дуже нагадують мереживо. За часів Якова І в Англії виробництво мережива обкладалося великими податками і винахідливі британці за допомогою цієї техніки імітували мереживо на своєму вбранні.

^ КОЛЕКТИВНИЙ ТВОРЧИЙ ПРОЕКТ ПРИ ВИВЧЕННІ МОДУЛЯ «ТЕХНОЛОГІЯ ДИЗАЙНУ ПРЕДМЕТІВ ІНТЕР’ЄРУ» З ПРЕДМЕТУ «ТЕХНОЛОГІЯ» В СТАРШИХ КЛАСАХ

«Використання монохромної вишивки у виготовленні виробів для прикрашання інтер’єру »

^ Мета проекту: Узагальнити та систематизувати знання учнів в проектній діяльності. Навчити самостійно збирати інформацію, аналізувати її, використовуючи різні джерела, розробці і виконанню творчого проекту, оцінки виконаної роботи самостійно, формувати національну самосвідомість учнів.

Ознайомити учнів з історією монохромної вишивки, сприяти розвитку творчої та художньої уяви, естетичного смаку;

Виховувати терпіння, акуратність, точність в діях, виховувати вміння об’єктивно оцінювати свою роботу та роботу товаришів; розвивати почуття відповідальності, колективізму, взаємодопомоги, інтерес до дизайнерської справи, повагу до професій легкої промисловості.

^ Задачі колективного проекту:

навчальні:

  • Узагальнити і систематизувати знання учнів з технології виготовлення ; систематизувати зн ання про види машинних і ручних робіт, які використовуються в обробці та оздобленні волокнистих матеріалів;

формувати національну самосвідомість учнів;

удосконалювати навички роботи в групах;

корекційно-розвивальні:

розвивати зв’язне технічне мовлення, збагачувати словниковий запас технологічних термінів.

  • ознайомити учнів з національною культурою,

  • продовжувати і примножувати традиції свого народу,

  • цікавитись сучасними видами рукоділля.

Тип проекту: Пошуково-репродуктивний

Жанр проекту: творчий

Гасло: ,,Вишивати та творити – життю радіти’’.

Види діяльності під час виконання колективного проекту:

  • добір матеріалів;

  • обговорення, перегляд схем вишивок;

  • пошук інформації та моделей-аналогів;

  • створення колективного банку ідей;

  • проведення виставки учнівських розробок “Монохромна вишивка-стильна та вишукана”;

  • оформлення вишивок у рамки;

  • проведення презентацій;

  • відвідування виставок.

Формування груп компетентностей:

- Полікультурна компетентність

Формування поваги до народних традицій.

- Інформаційна компетентність

Залучення учнів до використання додаткової інформації та літератури.

- Компетентність продуктивної творчої діяльності

Заохочення учнів до прояву ініціативи у виконані оздоблення виробу, а саме виготовлення власноруч рамок для оформлення вишивок.

- Соціальна компетентність

Надання учням можливості здійснювати оцінку та аналіз своєї роботи, використання самооцінки й взаємооцінки.

- Комунікативна компетентність

Забезпечення можливості вільного спілкування на уроці під час обговорення проблемного питання.

^ Проектна діяльність у роботі над колективним проектом
. 1.Організаційно-підготовчий етап.

Пошук теми та задуму.

«Технологія виконання монохромної вишивки», «Технологія виготовлення рамок для оформлення вишивок» Одночасне виконання практичної роботи над даними темами колективного проекту зобов’язує вчителя перед проектуванням та виготовленням виробу поставити перед учнями такі вимоги:

  • Об’єкт повинен бути учням добре знайомий, зрозумілий і цікавий;

  • Учні повинні мати передчуття, що об’єкт дозволить їм реалізувати себе у творчості, що вони впораються з поставленим завданням;

  • Учні повинні враховувати наявність устаткування, матеріалів та обладнання;

  • Виріб повинен мати особистісну або суспільну значимість і бути розрахованим для індивідуального або масового використання чи подарунку;

  • Виготовити виріб, який би поєднував у собі різні конструкційні матеріали;

  • Виготовити виріб, у якому поєднати кілька видів оздоблення;

  • Виготовити виріб, у якому поєднати кілька технологій.

1.2. Вибір об’єкту проектування, враховуючи власні можливості.

Обрати виріб для виготовлення, щоб відповідав змісту модуля «Технологія дизайну предметів інтер’єру»

1.3.Робота з інформаційними джерелами (збір матеріалів для портфоліо проекту):

  • Створення банку ідей та пропозицій (накопичення інформації з подальшим аналізом і систематизацією);

  • Ознайомлення з історією розвитку монохромної вишивки та технологією її виконання.

1.4.Пошук виробів-аналогів та їх аналіз (Додаток !)

Знайти вироби подібні до проектованого. Скласти вимоги до них.

Наприклад:

а) призначення та функції, які має виконувати майбутній виріб, а саме, бути прикрасою інтер’єру;

б) матеріал для виготовлення;

в) форма та розміри;

г) зручність використання;

д) простота конструкції;

є) естетичний вигляд

ж) вид оздоблення тощо.

Розглянути моделі-аналоги та зробити висновок ( вказати переваги та недоліки існуючих моделей).

1.5. Вибір оптимального варіанта та прогнозування результатів.

1.6. Узгодження з батьками передбачуваних витрат на виготовлення виробу.

2.Конструкторський етап

2.1 Вибір схеми, складання ескізу або технічного рисунка, для своєї творчої роботиї.

2.2. Опис виробу.

Виконати опис моделі проектованого виробу за наступними ознаками:

  • назва виробу;

  • призначення виробу;

  • форма виробу;;

  • стиль дизайн майбутнього предмету ;

  • особливості вишивки;

  • рекомендовані види тканин та ниток;

  • добір матеріалів для рамок;

  • вибір техніки виконання;

  • види оздоблення рамок;

  • підбір кольорової гами;

  • наявність декору, засобів виразності;

  • модні тенденції конструкції рамок та оформлення виробу.

2.3. Виготовлення схем, ескізів, креслення форми рамок, створення композицій.

2.4. Оформлення специфікації деталей виробу:

Специфікація деталей виробу

№ з/п

Найменування деталі

Кількість

Матеріал

1










2










3










2.5.Добір матеріалів

Вказати види конструкційних матеріалів, їх кількість та вартість.

2.6. Добір інструментів, обладнання, пристосувань. Скласти перелік.

2.7. Вибір технології обробки деталей, їх з’єднання та оздоблення

(обговорити з учнями)

2.8. Складання технологічної карти.

Технологічна карта

з/п

Назва операції

Поопераційні ескізи

Інструменти,

устаткування,

пристрої, необхідні

для виконання операції

1










2










3










2.9. Вивчення санітарно-гігієнічних вимог, правил безпеки праці та організації

робочого місця.

2.10. Економічне та екологічне обґрунтування проекту. Визначити кількість матеріалів, необхідних для виготовлення деталей виробу. В екологічному обґрунтуванні потрібно вказати чи не шкодить виріб та технологічний процес його виготовлення здоров’ю людини та навколишньому середовищу.

Вивчити, чи є у торгівельній мережі вироби, подібні до проектованих, наскільки вони користуються попитом. Дізнатись про їх вартість. Виконати міні-маркетингові дослідження.

^ Приклад міні-маркетингового дослідження колективного проекту

Вартість – вартість аналогічного виробу в магазині коштує – 180 -250 грн., моя робота коштує 30 грн.

Практичність – виріб суто естетичного напрямку . Дивлячись на виріб пробуджується відчуття потрапляння в казку та піднесеного але спокійного настрою.

Надійність – виріб надійний в експлуатації , за умови правильного догляду за виробами , має довгий термін зберігання, естетичного вигляду.

Оригінальність – світильник може містити свої власні поправки та доповнення іншими елементами, що придає виробу неповторності та оригінальність .

Розробити рекламу та власний торгівельний знак до виробу.

Спрогнозувати можливості реалізації проектованого виробу

3.Технологічний етап

3.1. Виконання операцій, передбачених технологічним процесом.

Самоконтроль своєї діяльності. Дотримання технології, трудової дисципліни, культури праці, правил техніки безпеки, гігієни праці та виробничої санітарії.

3.2. Оцінка якості варіантів конструкції.

3.3. Виготовлення реклами та торгівельного знаку проектованого виробу.

4.Заключний етап

4.1. Порівняння виготовленої конструкції із запланованою.

4.2. Усунення недоліків та корегування виконаного проекту.

4.3. Оцінювання якості виготовленого виробу.

Показники якості

Естетичні властивості:

а) наскільки форма,колір, оздоблення виробу є гармонійними;

б) якою мірою виріб відповідає сучасному стилю дизайну;

в) наскільки вишитий виріб пасує декоративного прикрашання інтер’єру.

  • Функціональна оцінка. Вказати наскільки виріб відповідає призначенню .

  • Ергономічна оцінка вишитого виробу, враховує відповідність виробу, зручність виробу у процесі використання.

  • Технологічна оцінка здійснюється відповідно до вимог технологічної послідовності:

а) дотримання технології вишивальних робіт,

недоліків ВТО;

б) рівність у сторін у виробі;

в) симетричність розміщення деталей, або візерунків у виробі;

г) якість обробки рамки;

д) розміри деталей виробів та їх відхилення від заданих розмірів в міліметрах.

4.4. Економічна оцінка проектованого виробу

  • Визначення собівартості виробу:

а) вартість затрачених матеріалів на виріб;

б) вартість електроенергії, затраченої на виконання вишивки та виготовлення рамок, прасування виробу, освітлення приміщення;

в) витрати на амортизацію(сплата частини вартості за експлуатацію інструментів та обладнання).

г)оплата праці ( за час, витрачений на виготовлення виробу)

  • Визначення ціни виробу (враховуючи витрати та попит)

^ Розрахунки собівартості виробу

Ііііі

Ціна за одиницю вимірювання (грн)

Витрата

матеріалів

Усього (грн.)

Рейка з деревини для рамок

10 грн./м

1 м.

10грн.

Вишивальна тканина

55 грн/м

30 см кВ..

6 грн.

Клей для склеювання рамки

12грн.\бут

1 бут.

12 грн.

Вишивальні нитки

1грн.\шт.

2шт.

2 грн.

Оздоблюючі матеріали







Разом







30 грн.



  • Аналіз рентабельності (прибутковості) виробу .

4.5. Висновок.

  • Про що ви дізналися, працюючи над проектом?

  • Чи вдалося реалізувати задум?

  • У чому полягає новизна та оригінальність вашого виробу?

  • Як оцінили ваш виріб однокласники, батьки?

  • Чи отримали ви замовлення від знайомих на виготовлення подібних виробів?

  • Чи одержали ви задоволення від результатів своєї роботи?

Завершуючи роботу над колективною діяльністю, учні оформляють портфоліо творчого проекту.

Портфоліо (проектна папка) відображає щонайменше результати всіх чотирьох етапів роботи над проектом. У ній накопичуються всі робочі матеріали - знайдені в Інтернеті або в літературних джерелах зразки, інформація про досліджувану проблему, робочі записи чи замальовки, теоретична частина проекту у вигляді рефератів, обґрунтування проблеми тощо. Портфоліо складається на основі банку ідей і пропозицій (він наповнюється під час роботи над проектом, а після завершення роботи автоматично перетворюється на портфоліо проекту).

Для чого потрібне портфоліо , і в чому полягає його функція?
Портфоліо відображає хід індивідуальної роботи учня або проектної групи. Важливим тут є не стільки те, що з допомогою портфоліо можна презентувати зовнішній результат, тобто продукт, отриманий у процесі роботи над проектом, скільки саму роботу, і в тому числі її внутрішній результат.

Отже, підсумуємо: портфоліо розкриває індивідуальний учнівський досвід роботи над проектом. Іншими словами, воно відображає досвід, щ0 накопичувався упродовж усієї роботи над проектом одного учня або всієї проектної групи. У цьому розумінні портфоліо можна розглядати як оцінну технологію практичних результатів навчання школярів в умовах проектної діяльності.
^ Портфоліо творчого проекту (проектної папки) містить:
-   плани виконання проекту (у них можуть вказуватися завдання для всієї проектної групи та індивідуальні завдання для кожного учасника проекту, а також визначатися форма досягнення результату в цілому й на кожному етапі роботи);
-   уся зібрана інформація за темою проекту, у тому числі  . творчі реферати проектувальників,  ксерокопії літературних джерел, роздруківки з Інтернету тощо;
-   результати досліджень і аналізу зібраної інформації;
записи   всіх   ідей,   гіпотез   і   розв'язків,   рішень,   спродукованих  у результаті мозкового штурму чи інших інтерактивних методів, тощо;
-   стислий опис усіх проблем, які виникали в ході роботи над проектом, та ідей щодо їх розв'язання;
-   ескізи, замальовки майбутнього продукту;
-   технологічні карти на виготовлення виробу;
-   інші робочі та чорнові матеріали з різних видів робіт, що об'єднані темою проекту (сюди також може входити клаузура чи будь-яка інша графічна інформація,   яку   проектувальники   вважають   цікавою   або   корисною   для розв'язання досліджуваної проблеми).

Портфоліо колективного проекту рекомендовано оформити в електронному вигляді, систематизуючи матеріали індивідуальної роботи кожного з учнів класу в папці документів. Керівнику проекту можна оформити паспорт за таким змістом:

^ Паспорт колективної проектної роботи учнів класу.

Керівник проекту: Вчитель технології

Виконавці: Старшокласники

Мета. Сприяти моральному збагаченню підлітків, спонукати їх до роздумів, поглиблювати розуміння справжніх моральних цінностей, спонукати учнів до самоаналізу й самооцінки, розвивати прагнення до добрих вчинків, милосердя, прагнення заслужити добру славу, авторитет і повагу.

Зміст роботи.

1. Визначення актуальності теми проекту.

2. Проведення соціологічного дослідження серед учнів класу, у ході якого було поставлено завдання перерахувати риси доброї людини.

3. Поділ учнів на групи, розподіл обов‘язків.

4. Дослідження теми та підготовка до проведення презентації проекту.

5. Презентація проекту.

6. Оцінка та самооцінка ходу виконання проекту.

Тривалість проекту—чотирнадцять тижнів.

Стислий план роботи над творчим колективним проектом

1.Організаційно-підготовчий етап.

    1. Пошук проблеми (тема для дослідження)

    1. Вибір об’єкту проектування, враховуючи власні можливості.

    2. Робота з інформаційними джерелами . Створення банку ідей.

    3. Аналіз виробів-аналогів.

    4. Вибір оптимального варіанта та прогнозування результатів

    5. Узгодження з батьками передбачуваних витрат на виготовлення виробу.

    6. Складання плану дій на основі визначених завдань.

2.Конструкторський етап.

2.1 Складання ескізу або технічного рисунка своєї найдосконалішої та найкращої конструкції .

2.2. Опис моделі виробу

2.3. Виготовлення креслень та комплекту лекал.

2.4. Оформлення специфікації деталей виробу.

2.5. Добір матеріалів.

2.6. Добір інструментів, обладнання, пристосувань.

2.7. Вибір технології обробки деталей, їх з’єднання та оздоблення.

2.8. Складання технологічної карти « Послідовність виготовлення виробу»

2.9. Вивчення правил безпеки праці, санітарно-гігієнічних вимог, організації робочого місця.

2.10.Економічне та екологічне обгрунтування проекту.

2.11. Міні- маркетингові дослідження. Розробка реклами та торгівельних знаків.

3.Технологічний етап.

    1. Виконання технологічних операцій, передбачених технологічним процесом. Самоконтроль своєї діяльності. Дотримання технології, трудової дисципліни, культури праці,правил техніки безпеки, гігієни праці та виробничої санітарії.

    2. Оцінка якості варіантів конструкцій.

    3. Виготовлення реклами та торгівельного знаку проектованого виробу.

4.Заключний етап.

4.1 Порівняння виготовленої конструкції із запланованою

4.2. Усунення недоліків та корегування виконаного проекту.

4.3. Оцінювання якості виготовленого виробу.

4.4. Розрахунок собівартості виробу.

4.5. Визначення рентабельності виробу.

4.6. Висновок, самооцінка проекту, оформлення звітів.

4.7. Презентація, захист проекту

Література:

  1. Переверзев Л.Б. Дизайн в средней школе: британский эксперимент. – М.: „Техническая эстетика”, 1987, № 6.

  2. Закон України „Про освіту” // Урядовий кур’єр. 2000, № 25.

  3. Поддубко Л.М. Дизайн-освіта в школі. – К.: „Мистецтво та Освіта”, 2002,№

  4. Поддубко Л.М. Абетка дизайнера (анонс). – К.: „Трудова підготовка в закладах освіти”, 2006, № 4.

  5. Сидоренко В.Ф. Вопросы о программе развития дизайна. – М.: „Техническая эстетика, 1989, № 4.

  6. Проектно – технологічна діяльність учнів на уроках трудового навчання : теорія і методика . За заг. ред. О.М. Коберника. – К.: Наук. світ, 2003. - 172 с.

  7. Шиян Н. І. Профільне навчання у загальноосвітній школі сільської місцевості. — Полтава: АСМІ, 2003. — 356 с.

  8. Ящук С. М. Виконання основних етапів проектування на уроках трудового навчання // Трудова підготовка в закладах освіти. — 2003. — № 2, —С. 13—16.

  9. Стаття. МЕТОД ПРОЕКТІВ – СУЧАСНА ПЕДАГОГІЧНА ТЕХНОЛОГІЯ НАВЧАННЯ ОСВІТНІХ ЗАКЛАДІВ РІЗНИХ РІВНІВ. Карбованець О., Куруц Н., Голуб Н., Майорош А., м.Ужгород


Додаток 1.

Зразки моделей аналогів для виконання монохромної вишивки











































^ МОДЕЛІ-АНАЛОГИ РАМОК ДЛЯ ОФОРМЛЕННЯ ВИШИВОК

















^ Монохромна вишивка на тему: «Кавовий рай»