asyan.org
добавить свой файл
1

Відділ освіти Миколаївської райдержадміністрації

Миколаївський районний Будинок творчості учнів

Всеукраїнський конкурс науково-методичних розробок з дослідницького експериментального напряму позашкільної освіти гуманітарного профілю.

Тема: «Танцювальний марафон»

(сценарій інтелектуально-спортивної гри для учнів гуртка бального танцю)



Укладач

Керівник гуртка

бального танцю «Кармен»

Цибко Інесса Олександрівна.

Миколаїв 2011

^ Тема: «Танцювальний марафон»

(сценарій інтелектуально-спортивної гри для учнів гуртка бального танцю).

Мета: ознайомити учнів з історією бальних танців, навчити розрізняти танці за ритмом, манерою виконання; розвивати розумові здібності, увагу, красиву поставу, граціозність, спритність, невимушену манеру триматись під час виконання танцю; виховувати в учнів почуття прекрасного.

Обладнання: CD-носії з записом латино-американської та європейської музики, фотографії.

^ Хід заняття:

Ведучій: Ми вітаємо всіх учасників «Танцювального марафону!»

Танцювальне суперництво буде проходити міх двома командами -«Перлина» та «Кураж», для практичного знайомства з танцювальною культурою, яка захоплювала і підкоряла цілі покоління людей грою почуттів і неповторним самовиявом.

Правила нашого змагання скоріше спортивні лише тому, щоб максимально організувати час виступів і підготовку учасників, а також, щоб навчити культурі танцю. Самі розумієте, в наших умовах без суперництва це просто неможливо зробити.

Отже організація і правила нашого марафону.

Основним елементом змагань є показовий виступ команди або окремої пари, який буде оцінений суддями за трьома критеріями:

  1. Кількість учасників.

  2. Кількість виконань танцювальних рухів.

  3. Танцювальний малюнок

Оцінювання буде проходити по 5-бальній системі.

(Вибирається журі. Представляється суддівська колегія). Показові виступи будуть проходити у центрі танцювального майданчика. Час виходу команд на майданчик 10 секунд. У випадку невиходу команди на виступ їм ставиться оцінка «0» балів.

Перед кожним новим танцем буде продемонстрований виступ пари. Після чого дається 3 хвилини музичного часу для підготовки виступу командами або окремою парою, розпочинається «марафон».

Наш марафон складається із 2 програм:

  1. Європейської

  2. Латино-американської

В Європейській будуть відтворені європейські класичні танці: вальс, фокстрот, квікстеп, танго. В Латино-американській програмі будуть відтворені латино-американські танці: ча-ча-ча, самба, джайв, ламбада.

(Звучить музика вальсу . Показовий виступ пари).

Ведучій: Танець відомий як повільний англійський вальс, витончений і романтичний, своїм народженням зобов’язаний багатьом народам світу. Найбільшу популярність отримав при французькому дворі у 17 ст., як швидкий з романтичною назвою «віденський вальс». Народився вальс в Італії в епоху Відродження, де мав назву «вольта». Вальс розквіт на початку 20 ст. у Відні. В різних країнах він набув тих чи інших національних рис. У результаті розвитку нових музичних форм вальсу в 20-х роках 20 ст. в Англії з’явились нові танці: вальс-бостон і повільний вальс. Вони й стали прародичами сучасного повільного вальсу. На чемпіонаті у 1922 р. фігурами вальсу були лише «правий поворот», «лівий поворот» і «зміна». У 1926 -1927 рр. вальс був удосконалений і урізноманітнений.

(Звучать мелодії вальсу. Команди по черзі виконують свої версії танцю. Журі оцінює виступи).

Звучить «Повільний фокстрот» та показовий виступ пари.

Ведуча: Фокстрот при думав у 1914 р. актор Гаррі Фокс, що виступав між сеансами фільмів у будинку кіно (Нью-Йорк) зі своєю танцювальною групою. Як елемент композиції, Фокс робив кроки «Риссю» під музику Regtime і публіка назвала його танець «Fox‘s Trot». Наприкінці 1 світової війни фігурами повільного фокстроту були швидкі і повільні кроки, потрійний крок. Потім придумали хвилю, відкритий спин-поворот, пізніше – крок-перо і зміна напрямку. Особливість фокстроту в його різноманітності: простий для виконання, він містить різні за характером рухи.

(Командам дається завдання і вони по черзі виконують фокстрот. Журі оцінює виступи).

Звучить «Квікстеп». Показовий виступ пари.

Ведуча: Квікстеп виник під час 1 світової війни у Нью-Йорку. Його танцювали вихідці з Африки і країн Карибського басейну. Дебют танцю відбувся на сцені американського мьюзик-холу. Квікстеп має спільне походження з повільним фокстротом. У 20-і роки минулого століття багато оркестрів виконували фокстрот занадто швидко, що викликало нарікання. Зрештою виникло два різних танці: темп повільного фокстроту був знижений, а квік-степ став швидкою версією фокстроту.

(Команди виконують по черзі свою версію танцю. Журі оцінює номери.)

Звучить мелодія «Танго». Пара демонструє танок.

Ведуча: Танець був завезений в Європу з Південної Америки, яка не була його батьківщиною. За походженням танго – мавританський танець. Іспанські маври танцювали його іще в 15 ст. Після того, як вони залишили Піренейський півострів, танго перейняли цигани, які переселились в Аргентину, де його популярність зросла серед місцевих жителів. Повернувшись в Європу танець втратив свій еротичний характер, так як лице постійно залишається безпристрасним, а збереглись лише коливання корпусу.

(Звучить мелодія «Танго». Команди по черзі виконують свої варіації. Журі оцінює виступи).

^ РІЗНИЦЯ МІЖ ЄВРОПЕЙСЬКИМИ

ТА ЛАТИНО-АМЕРИКАНСЬКИМИ ТАНЦЯМИ.

Головною відмінність європейських класичних танців є прагнення до взльоту і легкості, а виконавці латино-американських танців залишаються як би приковані до стрибка не вверх, а в манерах хижака. Танцюрист ніби прагне зафіксувати свої кроки. Здається що він танцює з землею, в той час, як в європейському класичному танці з простором.

(Звучить музика «Ча-ча-ча». Пара демонструє варіацію.)

Ведуча: Назва танцю не пов’язана з яким-небудь народним танцем. Він якби підкреслює характерний для кубинських мелодій ритм. Цей танець утворений від румби і самби, і завдяки своїй простоті швидко став популярним. Його можна виконувати я к в парі, так і на відстані один від одного.

Вперше ча-ча-ча з’явився в танцзалах Америки на початку 50-х років. При виконання танцю необхідно передати щасливу, святкову, безтурботну і трохи нахабну атмосферу. Відвідуючи Кубу, П’єр Лавелл побачив оригінальний варіант виконання румби з додатковими кроками, що відповідають додатковим ударам в музиці, коли ритм задається ударами кастаньєт, барабанів з трьома акцентованими «клацаннями». Повернувшись в Англію, він почав викладати цей варіант як окремий новий танець. Ча-ча-ча відразу почав набувати популярності і став одним з найвідоміших танців у світі.

(Звучить «Ча-ча-ча» та команди по черзі виконують свої версії танцю. Журі оцінює номери).

Звучить запальна «Самба», пара демонструє номер.

Ведуча: Самба-національний танець Бразилїї. На карнавалах у Ріо танцюють величезну кількість стилів танцю. Щоб показати щирий характер самби, її треба виконати грайливо, кокетливо і жагуче. Більшість фігур самби вимагають активного руху стегнами. Його важко виконати, але без нього танець втрачає виразність. Перші спроби представити самбу в Європі датуються 1923-1924 рр., але тільки в 50-х роках танець набув справжньої популярності. У самби оригінальний ритм, який найкраще передається характерними бразильськими музичними інструментами.

(Команди виконують по черзі самбу, журі оцінює виступи).

Звучить композиція грайливого «Джайву». Показовий виступ пари.

Ведуча: Нервовість 40-х років знайшла своє відображення в джазовому розвитку музики, що виражається в різних напрямках музики і танцю: бібокс, бугі-вугі, рок. В Англії бібокс отримав назву джайв. Легкий сучасний танець, який виконується на місці з не значним просуванням. Істотний вплив на розвиток танцю зробив і американський свінг. Джайву властиві атлетичні лінії. Ризиковані підйоми і стрибки. Танець пройшов декілька щаблів розвитку і став відомий під багатьма назвами: лінді, вест-коуст, свінг, американський свінг, рок–н-рол. Викладачі танців довго працювали над джайвом, так що зрештою він набув пристойної форми. Звичайно, на конкурсах його танцюють останнім, і танцюристи повинні показати, що станцювавши вже 4 танці, вони усе ще повні сил і готові продовжувати змагання.

(Команди по черзі виконують джайв. Журі оцінює номери).

Звучить найпопулярніший до сьогодення танець «Ламбада». Пара демонструє танець.

Ведуча: Цей латино-американський танець популярний серед молоді і виник він із кліпу ансамблю «Каома». Тяжко зараз вияснити джерела виникнення, так як це є в деякій мірі, фінансовою частиною життя його творців. Що народжує в свою чергу силу міфів виникнення цього танцю. Нам же важливо відтворити його в новому танцювальному малюнку.

(Команди по черзі виконують ламбаду. Журі оцінює виступи).

Ведуча: І на завершення нашого танцювального марафону декілька питань для ерудитів :

1) Яке місце зайняла пара з України на 1 танцювальному конкурсі «Євробачення », який відбувся в Лондоні 2007 р.?

2) Віденський вальс родом не з Австрії. Чому ж він має назву віденський?

3) Який самий швидкий танець з усіх бальних танців?

4) Назвіть батьківщину танців Ча-ча-ча та Румби?

5) Який танець раніше називали «Мілонга»?

6) Як звати американського актора, який придумав танець Фокстрот?

7) В Пасадоблі партнер виконує роль матадора, а дама грає роль…?

(Відповіді: 1) друге.2) завдяки «королю вальсів» Іоганну Штраусу, який народився в Відні.3) джайв. 4) Куба. 5) танго. 6) Гаррі Фокс. 7) його плаща.).

Ведуча: Закінчуючи наш танцювальний виступ хочеться повідомити, що танці, з якими ви познайомились і навчились танцювати, ще не раз зустрінуться вам на вечорах відпочинку, дискотеках, концертах, і ви зможете виразити себе в більш досконалому і неповторному вигляді. (Суддівська бригада оголошує результати і нагороджує переможців).

Література

1) Кривко М.П. «Організація ігрової діяльності школярів».-Рівне: 1987

2) Лайерт У. «Техніка латино – американських танців».- Королівське товариство вчителів танців.

3) Ховард Г. «Техніка європейських танців».- Інтернаціональна Танцювальна Асоціація Учителів.

4)http://teacher.at.ua