asyan.org
добавить свой файл
1

Пізнавально-розважальна гра «Поле чедес»

9-11 класи


Тема: «Хвилює душу сива давнина»

(за міфами Стародавньої Греції).


Мета: поглибити і розширити знання учнів про міфи Стародавньої Греції;розвивати творчі здібності і уяву школярів;залучати обдарованих дітей до участі у грі та складанні сценарію свята;прищеплювати любов до літератури,допомогти осягнути велич краси міфів Стародавньої Греції;виховувати любов до прекрасного.


Обладнання: виставка книг із міфами,дитячі, ілюстрації, плакати,виготовлені,болільниками, костюми міфічних героїв,повітряні кульки,якими прикрашений зал, музичний супровід протягом гри,табло з словами,подарунки від учасників (творча уява учнів).


ПРАВИЛА ГРИ


1.Гра складається із трьох частин,між ними-музичні паузи.

2.У кожній частині гри три учасника. Ведуча та учасники в костюмах періоду античності.

3.Ознайомлення з барабаном: П - приз, О-перехід ходу,число-хід,який дає право назвати літеру,Б- банкрот, А- альтер-натива, Д - допомога друга і залу.

4.Три торбинки,наповнені чарівними предметами (човник,кінь,яйце,спис,лук) і чорний ящик,в якому знаходяться призи (яблуко спокуси,щит і меч чи лавровий вінок).

5.Гра з глядачами.

6.Фінал і супергра.


УВАГА! УВАГА! УВАГА!


1.Учасники гри повинні представитись в костюмі міфічного персонажу і коротко розповісти про себе (як героя).


2.Болільники представляють по 1 музич-

ній рекламі від класу «У чудовому світі античних міфів».


І ТУР ГРИ


І ВСТУПНЕ СЛОВО ВЧИТЕЛЯ: Що означає слово міф?МІФИ- це своєрідна система поглядів на світ,природу,людину і суспільство. Міф у перекладі з давньогрецької мови означає «слово,розповідь,мова,бесіда». За допомогою міфів стародавні греки намагалися пояснити і самих себе,тобто людину,її характер,вчинки. Стародавні греки поклонялися богам,створюючи своєрідний культ. Греки вірили,що боги керують світом,людьми. Із безодні, як стверджується в міфології, що таїла в собі всі зародки майбутнього світу,виринули два могутні божества-перше царське подружжя богів: Уран – Небо і Гея – Земля. Вони дали початок багатьом поколінням богів. Разом з ними народився і світ.

Жінкам поклонялися в усі часи. Тому сьогоднішня гра присвячена жінкам-богиням.

2 ЗАВДАННЯ І ТУРУ.

Одне з 12 поверхових божеств ОЛІМПУ, богиня вроди, кохання. За легендою,

вийшла вона,народжена з морської піни,

на острів Кіпр (звідси друге ім’я Кіпріда).

Постійний атрибут богині - чарівний пояс,у якому схована таємниця її принад-

ності і краси. Як символи кохання – їй присвячені – троянда, яблуко; як символ плодючості - мак,голуб,горобець і заєць; як символи мореплавства – дельфін і лебідь. У переносному значенні вона – красуня. Довгі коси вкривали її білі,як морське шумовиння,плечі,спину й груди. І перед блиском тих кучерів тьмяніло все золото навкруги,ця богиня дарує щастя тому,хто вірно служить їй.

А Ф Р О Д І Т А

3 ЗАВДАННЯ І ТУРУ.

Під час першого туру учасники розповідають про себе,про свій костюм

(візитка). Кожен учасник повинен представити подарунок (творча фантазія учня) на тему «Світ античних речей».


4 ЗАВДАННЯ І ТУРУ.

Музична реклама від 9-А класу.


ІІ ТУР ГРИ


1 ЗАВДАННЯ ІІ ТУРУ

Представлення учасників 10 класу.


2 ЗАВДАННЯ ІІ ТУРУ.


У давньогрецькій міфології вона – одна з верховних богинь,старша дочка Крокоса і Реї,сестра і дружина Зевса,з яким вона,за переказами,триста років перебувала в таємному шлюбі,аж поки він відкрито оголосив її своєю дружиною і царицею богів. Прибравши права других богинь,вона стає охоронницею шлюбу і подружнього життя,покровителькою жінок. Вона дуже сприймала те,що казали про її вроду. Не терпіла ніяких порівнянь,тому,що цариця Неба повинна бути прекраснішою у світі. Міфи наділяють її заздрість, вдалістю і підступністю.


Г Е Р А

3 ЗАВДАННЯ ІІ ТУРУ.

Представлення костюмів учасників туру,подарунків.


4 ЗАВДАННЯ ІІ ТУРУ.

Музична реклама від 10 класу.


ІІІ ТУР ГРИ


1 ЗАВДАННЯ ІІІ ТУРУ.

Представлення учасників 11 класу.


2 ЗАВДАННЯ ІІІ ТУРУ.

Презентація костюмів у ході гри,подарунків.

3 ЗАВДАННЯ ІІІ ТУРУ.

Вона була лише дочкою Зевса,а не богинею. Та поміж смертних жінок вважалася найвродливішою. Це після її викрадення Парісом розпочалася 10- літня Троянська війна. Її божественна краса сліпила очі й тьмарила розум. Засліплена коханням до Паріса,вона покинула все – свою маленьку дочку Герміону,палац,царя Менелея та улюблену Спарту. Ступивши на вулиці Трої,навіть старі люди підводилися зі своїх місць,вражені її небесною вродою. А молодші казали: «Заради такої краси і воювати не сором!»


Є Л Е Н А


4 ЗАВДАННЯ ІІІ ТУРУ.

Музична реклама від 11 класу.

ГРА З ГЛЯДАЧАМИ

1.У Греції вона вважалася богинею миру. Її зображували молодою жінкою з рогом достатку і маслиновою гілкою або колосками в руках.


І Р И Н А

2.Вручення лаврового вінка на медалі «Кращому знавцю міфів Стародавньої Греції» переможцю гри з глядачами.


3.Музична реклама від 9-Б класу.


ІV ТУР ГРИ


1.Представлення учасників – переможців І-ІІІ туру.


2 ЗАВДАННЯ ІV ТУРУ.

Вона була богинею шлюбу,дружиною Юпітера (Зевса),уособленням ідеальної дружини і матері. Її вважали також покровителькою успіху і перемоги. Ім’ям цієї богині був названий «радянсько – британський космічний проект 1991 року».


Ю Н О Н А

3.Музична реклама від 9 класу.


4.Оголошення переможців гри «Поле чудес».


5.Вручення подарунків учасникам (лаврові вінки та книжки «Міфи народів світу», автор О.Бондарчук).


СУПЕРГРА

1.Супурпризи:

  • іграшковий автомобіль;

  • квиток від туристичної фірми «Крутий колобок»;

  • солодкий приз (пиріг);

  • художня книга «Міфи та легенди давньої України» (автор С.Плачинда)за підписом директора школи на пам’ять про гру.

2.Пишаючись своєю майстерністю,вона викликала на змагання саму богиню ремесел – Афіну. Її робота була бездоганною,але на килимі була зображена сцена з любовних пригод богів. Розгнівана богиня Афіна зламала верстат майстерні. З відчаю і образи та хотіла повіситися,але Афіна перетворила зашморг на павутину,а саму богиню – на павука,що вічно тче свою нитку.

А Р А Х Н А


3.Нагородження переможців лавровим вінком,медаллю «Кращому знавцю міфів Стародавньої Греції» та книжкою «Міфи народів світу» (автор О.Бондарчук) за підписом директора школи.


4.В кінці гри звучить заключна пісню про дружбу. Учасники гри виходять на сцену і співають її разом. Глядачі підспівують. У кожного в руках повітряні кульки,які учасники гри кидають в зал.


ДОДАТОК (у разі зміни завдання).

1.Богиня краси і щастя (Лакшмі).

2.Богиня справедливості і правосуддя (Феміда).

3.Богиня пам’яті (Мнемоніза).

4.Цю богиню греки ототожнювали з азіатською богинею. Вони зображали її опасистою жінкою,яка їде до колісниці,запряженій левами,тримаючи в руках гілку чи дубовий вінок і ключі. На голові в неї була діадема з фортечних веж і бастіонів(Кібела).

5.Потім учасники гри обмінюються автографами н плакатах,які знаходились протягом вечора в залі.

6.Обмін подарунками між учасниками свята,які були представлені під час гри на тему «Світ античних речей».

Вчитель світової літератури

Широківської СЗШ № 2

Твердохлєбова Тетяна Валеріївна.